Emi♥

Alla inlägg under januari 2012

Av Emilie Svensson - 24 januari 2012 17:47









 Att äta Oreo och mysa i soffan och titta på en film är ju ganska mysigt, men att det måste vara kallt stör jag mig på men jag gillar ju åka pulka..

Men nyss var jag på juniorerna (En plats där man pysslar o.s.v...)

Vi gjorde typ en ram som står eller.. aa ni fattar nog xP

Bilder kanske kommer senare..

 

 

Av Emilie Svensson - 23 januari 2012 17:21

Hej, idag har jag vilat mig efter en låång skoldag!

Och på morgonen råka jag av misstag ta den sura mjölken till flingorna så jag fick lite ont i magen på första lektionen..

Men sen gick allting bra!

Klara ville igentligen vara med mig idag, men jag sa att jag ville vara med min familj eftersom jag har långa skoldagar framöver.

Men aja, nu har jag iallafall ätit thaimat!! Gott   

Här är lite bilder på maten:

På bilderna kanske det inte ser så gott ut, men ni skulle bara veta hur gott det igentligen är!      

Men nu vill jag lyssna på:

Det var ett tag sedan jag lyssnade på den låten.

Av Emilie Svensson - 22 januari 2012 21:30

Trist, men aja här kommer en film på mig och Klara när vi åkte pulka idag (Som tröst xD)

Ganska lång, för det tog ungefär 74 minuter att ladda upp den.. men nu är den färdig laddad!

Hoppas ni tycker den är bra o.o
 

Av Emilie Svensson - 22 januari 2012 19:07

Hejsvejs! Idag har jag och Klara varit helaaaaaaaaaa... dagen!

Jag hade med mig kameran så det blev en del bilder och videos..

Här kommer några stycken:

   

 

   

Här får ni en liten kortfilm..

Haha, hon gör fel xD


 

Av Emilie Svensson - 22 januari 2012 01:01

Nu ska det spelas ;)

 

Men snart ska jag sova!    

Av Emilie Svensson - 21 januari 2012 23:59

Hejsvejs, jag och min bror har bakat kakor med riven citron i!

Det tog en tid och det var ganska kladdigt..

Men nu är ena plåten klar och det är bara en kvar.

Vi skulle göra sånna hära kakor: Länk  

Men vi gjorde dom platta eftersom vi inte har hjärt former.

Här är bilder på baket:

     

 

(Det är inte samma kakor som den på andra bilden har)






Av Emilie Svensson - 21 januari 2012 21:16

Massa frågor, en svar. Jag tänkte lära er hur man får en transparent bakrund på en header! Börja med att gå till Pixlr.com! Gör en ny bild, klicka på ''Transparent'' knappen. Gå till Arkiv>Öppna bild. Välj då en bild du vill ha. Klicka på den. Då kommer bilden upp i en annan ruta. Då kommer det viktigaste... Där ni ser Verktyg ska ni leta upp trollspöet. Över där ser ni en streckig fyrkantig ram som är i blått. Klicka där! Dra med musen över hela bilden. När du gjort de, klicka på den lilla knappen över den du nyss klickade på. Då blir bilden i stora rutiga former. Klicka då på den lilla låset vid ''Lager''. Dubbel klicka. Om det står: Do you want to apply the changes? Klicka då Yes. Och nu där din bild syns i en liten mindre plats med blå bakrund ska du dra mot din header. Då kommer bilden från den nya rutan på den stora bilden. Man kan lägga till fler bilder, gör då samma sak med de.

     

Hejsvejs! Mitt namn är Emilie Svensson och kommer från Varberg. Jag är 10 år snart 11 och är född 7/4-01. I denna bloggen får ni läsa om mitt liv irl och massa mer! Jag vill lära mig ta fina bilder för att utbilda mig till fotograf när jag blir lite äldre! Jag har länge velat bli en och då ska jag inte missa den chansen. 

 

Kolla min guide för en bättre blogg!- Länk 

 

 

 

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Min kamera

Jag vill jätte gärna ha en systemkamera men får tyvärr inte skaffa en på grund av att mina föräldrar tror att jag bara kommer förstöra den men hallå? Nej det kommer jag absolut inte! Jag kommer ta hand om den väl isf! En systemkamera står längst upp på mig födelsedagslista! Men de säger att jag får skaffa en när jag är 13+... jag ser ju massa andra under 10 som har systemkameror! Tror dom då inte att jag blir sur? ._.

Samsung ES80 har jag just nu...



Rösta!!!^^ xD

Vad vill ni ha mer av i bloggen?
 Familjen
 Redigerade bilder
 Jag
 Designer
 Allt!
 Det är bra som det är nu

ღMina hamstrar ღ

Spotify

Namn: Spotify

Ålder: 7 veckor

Sort: Guldhamster

Färg: Svart och vitt

Lever nu: Ja

En sak som är sant om dig:

 Du är snabbare än blixten! Du springer fort i ditt hjul och du har verkligen svårt för att stå still. När man vill ta en liten bild på dig så springer du iväg eller rör dig...♥


 

Jerry

Namn: Jerry

Ålder: 2

Sort: Guldhamster

Färg: Guld,brun,vitt

Lever nu: Nej

En sak som är sant om dig:

Du är verkligen den snällaste och gulligaste hamstern man kunna ha! Du älskade äta mariekex och du var en riktigt tröing  xD♥

 

Patrik

Namn: Patrik

Ålder: 9 månader

Sort: Dvärghamster

Färg: Grå, vit

Lever nu: Nej

En sak som är sant om dig:

Att du alltid var den som lät som en gummianka. Rörde man dig så ville du bli gosad med.♥ 




 

 

 

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards