Emi♥

Alla inlägg under december 2011

Av Emilie Svensson - 31 december 2011 13:31

Nu har vi kommit hem från Borås, och vi gjorde några saker.. inte så mycket eftersom det snart stängde..

Men aja, här är några bilder jag tog med mobilen:

 

 

 

   

 

Japp, det var några iaf.. :)    

Av Emilie Svensson - 31 december 2011 10:07

Japp, som rubriken säger! Jag ska strax iväg till Borås! Där kommer jag ta några bilder till bloggen  

Men aja, ses sen! 

Av Emilie Svensson - 31 december 2011 00:16

Här kommer några bilder på min dvärghamster Patrik som dog 8/12 i år och han blev bara några månader gammal... jag fick han i sommar detta året, men jag har en annan hamster oxå fast det är en guldhamster som heter Jerry.

Här kommer dom bilderna inlägget var gjort för:

             

Datumet stämmer inte!

Av Emilie Svensson - 30 december 2011 23:03

Eftersom Allen undrade kan jag lika gärna visa för alla! :P

Jo, först kan ni klicka HÄR så kommer ni till min blogg hjälp sida där ni kan kopiera HTML-koden!

När ni nu kopierat det ska ni klistra in det i en menyavdelning, det vet nog alla hur man gör!

Fast en HTML avdelning!

När ni sparat kommer ni få fallande snö på bloggen!

Jag har min sån avdelning längst upp på bloggen så det snöar hela vägen ner.

Men man får ha den vart man vill!

Om ni vill kan ni ändra symbol!

Leta då upp där det står: font-family:Verdana; font-size:'' +StarSize+''pt'>Här ska du klistra in en symbol du vill ha'');

Och sen är det bara att spara! 

Om ni sedan vill ändra färg på det som ska falla leta upp: left:0px; top:-20px; z-index:10000; visibility:hidden; color:#Här skriver du in den färgkoden (Färgen) du vill ha; font-weight:normal; 

Ett tips: Klicka här för att komma till en färgkarta!

Och ett tips på en sida där man hittar massa symboler man kan använda, Klicka här!

Hoppas det hjälpte! Om det inte skulle funka säg då till mig så kan jag hjälpa dig! :)

Av Emilie Svensson - 30 december 2011 22:41

Jag tog visst den långa tiden att blogga idag, jo jag och min bror åkte hem till min mamma klockan 4 idag och vi var här ungefär klockan 5-6 tiden. När vi kom dit packa jag upp lite och hjälpte till med några saker.

Lite senare skulle vi äta pizza o.o min mamma ringde och beställde en familje pizza. Det var nog någon Hawaii special eller något sånt, och ja, vi hade fredagsmys oxå! Vi satt och tittade på mupparna! 8D (Jag valde) och vi åt massa godis som jag och pappa köpte igår när vi var vid Willys. Japp, och nu sitter jag och min bror jämte varandra i köket på en soffa och spelar något spel på våra bärbaradatorer. Han spelar Minecraft och jag Stardoll! :D Strax ska jag gå och lägga mig, som tur är har jag den största sängen! Mohaha, nerrå han har en lika stor.. 

Vi ska till Borås och vara i någon galleria imorgon och typ fika och sånt.

Det kommer nog upp några bilder på shoppingen på gallerian!

Men det kommer finnas i bloggen några dagar efter om inte min dator vill funka riktigt..

Liksom datorn vägrar släppa in saker från mobilen..

Av Emilie Svensson - 29 december 2011 22:06

Jag ska vakna 10 imorgon. Det har jag bestämt! Jag ska dusha och packa o.s.v.. 

Kanske blir det snabb bloggning men om inte jag hinner på den korta tiden 

kan jag ta den på den långa tiden alltså när jag är hos mamma.   

Men aja,ses! :3 <3

 

Av Emilie Svensson - 29 december 2011 20:44

Om du vill ha en så kommentera bara! Här är några exempel där du kan se hur dom jag gjort ser ut! 

 

Klicka på bilderna för att se dom större!

Skicka bilder till mig (3 st minst) vilken färg bakrunden ska ha och va det ska stå längst upp!

Min e-mail är: emilie.01@live.se!

Headern blir klar på en kvart eller så.. 

Men glöm bara inte att du inte får ta bort att jag gjort den! 

Men annars, fråga på bara! Det är skoj att göra headers till andra! 

Av Emilie Svensson - 29 december 2011 19:56

Det var ett tag sen och jag tycker det är ganska roligt! Jag har inte sett dom på 4-5 år typ.. så jag ska fråga min mamma om vi 2 kan titta på det eftersom min pappa är hos en kompis och min storebror sitter och spelar Call Of Duty Modern Warfare 3 eller vilket det nu är.. han har fler sånna typ o.o

 

Här är den filmen jag vill se!  

     

Hejsvejs! Mitt namn är Emilie Svensson och kommer från Varberg. Jag är 10 år snart 11 och är född 7/4-01. I denna bloggen får ni läsa om mitt liv irl och massa mer! Jag vill lära mig ta fina bilder för att utbilda mig till fotograf när jag blir lite äldre! Jag har länge velat bli en och då ska jag inte missa den chansen. 

 

Kolla min guide för en bättre blogg!- Länk 

 

 

 

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Min kamera

Jag vill jätte gärna ha en systemkamera men får tyvärr inte skaffa en på grund av att mina föräldrar tror att jag bara kommer förstöra den men hallå? Nej det kommer jag absolut inte! Jag kommer ta hand om den väl isf! En systemkamera står längst upp på mig födelsedagslista! Men de säger att jag får skaffa en när jag är 13+... jag ser ju massa andra under 10 som har systemkameror! Tror dom då inte att jag blir sur? ._.

Samsung ES80 har jag just nu...



Rösta!!!^^ xD

Vad vill ni ha mer av i bloggen?
 Familjen
 Redigerade bilder
 Jag
 Designer
 Allt!
 Det är bra som det är nu

ღMina hamstrar ღ

Spotify

Namn: Spotify

Ålder: 7 veckor

Sort: Guldhamster

Färg: Svart och vitt

Lever nu: Ja

En sak som är sant om dig:

 Du är snabbare än blixten! Du springer fort i ditt hjul och du har verkligen svårt för att stå still. När man vill ta en liten bild på dig så springer du iväg eller rör dig...♥


 

Jerry

Namn: Jerry

Ålder: 2

Sort: Guldhamster

Färg: Guld,brun,vitt

Lever nu: Nej

En sak som är sant om dig:

Du är verkligen den snällaste och gulligaste hamstern man kunna ha! Du älskade äta mariekex och du var en riktigt tröing  xD♥

 

Patrik

Namn: Patrik

Ålder: 9 månader

Sort: Dvärghamster

Färg: Grå, vit

Lever nu: Nej

En sak som är sant om dig:

Att du alltid var den som lät som en gummianka. Rörde man dig så ville du bli gosad med.♥ 




 

 

 

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards